High school!! - Reisverslag uit Lake Odessa, Verenigde Staten van Salomea Souissa - WaarBenJij.nu High school!! - Reisverslag uit Lake Odessa, Verenigde Staten van Salomea Souissa - WaarBenJij.nu

High school!!

Blijf op de hoogte en volg Salomea

07 September 2013 | Verenigde Staten, Lake Odessa

Hi!!

Het is nu anderhalve week geleden dat ik ben vertrokken, en elke dag zijn het allemaal drukke dagen geweest. Mijn 1e schooldag is nu ook al geweest!!
Maar ik zal eerst beginnen bij waar ik gebleven was!;)
Afgelopen zondag hadden we een soort feestje met alle Exchange students met het gezin, in totaal zitten er 7 andere exchange students bij mij op school (uit: Pakistan, Slowakije, Noorwegen Korea, Duitsland en natuurlijk nog 1 uit Nederland!). Allemaal super aardig en met 6 van hen heb ik ook nog les! Iedereen bracht natuurlijk zelf eten mee!
Maandag lekker wezen shoppen met Marije, Emily en Mariah, en dinsdag gingen we weer naar de winkel maar dan voor schoolspullen! In de winkels hebben ze allemaal Nederlandse spullen zoals stroopwafels, speculaas, hagelslag etc. Nog een beetje eten van thuis haha!
Woensdag kreeg ik mijn rooster:
1. Pre algebra 2
2. Chemistry
3. Genetics
4. US history
5. Foods

Dus het laatste uurtje lekker relaxen, af en toe een keer koken daar;)
De uren zijn 72 minuten en we beginnen elke dag lekker vroeg om 7.30 maar zijn dan ook altijd om 2.30 klaar! Dit rooster heb je 2/3 maanden lang elke dag!
Na school kan je dan een sport kiezen in de herfst voor meisjes kan je kiezen uit volleybal, cross country en golf. Ik heb volleybal en cross country uitgeprobeerd maar ze trainen hier iets anders dan we gewend zijn in Nederland haha. Bij cross country elke dag 2 uur rennen na school en op zaterdag een meet, ze rennen dab ook meestal 10k per dag...! En bij volleybal trainen ze elke dag ook in het weekend minimaal 3 uur! Dus sport word hem niet echt haha! Ik ga nu elke dag naar de gym om toch nog sportief te blijven! En in de lente ga ik tennis spelen!:)

Donderdag was dan mijn 1e schooldag! Erg spannend maar had gelukkig al aardig veel mensen ontmoet van er volleybalteam cross country team en van de golf! Sommige vakken zijn wel erg moeilijk omdat alle termen dan ook in het Engels zijn, dat had ik vooral bij chemistry! Maar komt goed!
En wat een geklungel met die kluisjes haha ik krijg die dingen maar niet open! Dus elke keer aan anderen vragen.. Een jongen uit mijn klas weet nu mijn code alweer uit zijn hoofd haha, heeft me 5x geholpen en ben bang dat hij me maandag weer moet helpen!
Vrijdag zijn we dan 's avonds naar de football game geweest! Wat een sfeer haha! Ons varsity is niet heel goed maar het is echt grappig om daar te zijn! Iedereen super energiek en de school spirit! Allemaal liedjes die ze zingen en dansjes! Na de wedstrijd toen we hadden verloren zongen iedereen tegen ons varsity team 'we still love you!!' Hahaha!

Ik voeg een paar foto's toe van de wedstrijd!;)

Liefs!

  • 08 September 2013 - 21:18

    Lise Willems:

    Hee Salo, ik volg je op voet! Leuk om te lezen, maakt de afstand tussen jou en Nl. kleiner.
    Kluisjes... Irritante dingen! Fijn dat je contact hebt op Highschool en met anderen, maar wat een pittige lessen! Zet 'm op, you go girl! X

  • 11 September 2013 - 22:56

    Jacqueline :

    Hi Salo,
    Wat leuk om te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt!!
    Leuke mensen ontmoeten, lekker sporten en shoppen.... en ach ja, met High School en lessen in ingewikkeld Engels; dat zal dan ook vast goed komen ;-)!!
    Geniet van alles wat verder op je pad komt en wij blijven je zeker volgen....
    Liefs van ons! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Salomea

Actief sinds 18 April 2013
Verslag gelezen: 1267
Totaal aantal bezoekers 20636

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: